Dag 4 | Intermitterend vasten

 

We hebben gekeken hoe de suiker- en vetverbranding werken en hoe we dit met bewegen kunnen beïnvloeden. Gekeken wat 3 maaltijden per dag voor ons kunnen betekenen en nu gaan we een stapje verder met intermitterend vasten. Het vasten met tussenpozen. Weer één van de handvatten die je ontvangt tijdens deze challenge. Het is een toolbox die je kunt inzetten op een manier die voor jouw werkt. Wat past bij jou en waar krijg jij de meeste langdurige energie van, met tegelijkertijd een gevoel van innerlijke rust. 

 

De opdracht van vandaag is de eerste stap naar intermitterend vasten. Het verschuiven van je eerste maaltijd naar een later tijdstip en na je laatste maaltijd niet meer eten om zo een blok van 14-16 uur rust te creëren. Kijk goed naar je beginsituatie en kijk hoeveel uur voor jou op dit moment haalbaar is. Bouw het stapsgewijs op. Voel je dat je er aan toe bent om het al te combineren met bewegen dan kan je dat zeker doen. Vervolgens breek je het vasten met een eerste voedzame maaltijd. 

 

 

 

Ik zou het super leuk vinden om te lezen of horen in de besloten Facebookgroep (link op home pagina challenge) hoe je deze tool gebruikt en wie weet lees je nog interessante ideeën van andere. Zelf ben ik ook op deze pagina aanwezig en zal proberen zoveel mogelijk persoonlijk te reageren. 

 

Heb je een persoonlijke vraag dan mag je mij altijd een mailtje sturen. Wil je meer lezen over intermitterend vasten dan kan je het gratis wachtwoord voor het rijstvasten opvragen. Hierin heb ik een stuk beschreven over intermitterend vasten en kan je de nodige recepten vinden.